צריכים ניקוי ספות? השאירו פרטים וחוזרים במהירות!

ניקוי ספות עם אבקת כביסה

בין אם מדובר בכתם דביק או בכתמים פשוטים יותר יש אפשרות לעשות ניקוי ספות עם אבקת כביסה. בעמוד נדריך אתכם איך לנקות את הספה שלכם בעזרת אבקת כביסה וממה להיזהר לפני שאתם מתחילים לנקות.

יש לכם כתם על הספה?

לצערנו כולנו היינו שם - כוס יין שנשפכה או המיץ של הילד ונוצר כתם מכוער על הספה. יש כמה שיטות לניקוי של כתמים מהספה בעצמכם, כשאחת מהן היא באמצעות אבקת כביסה. שימו לב שמדובר באבקה - לא בנוזל, לא בג'ל רק באבקה. לאבקה יש מרקם גרירי שעוזר לנקות את הכתם, וגם בניגוד לשיטות ניקוי אחרות, כמו עם חומץ למשל, ניקוי ספות עם אבקת כביסה משאיר אחריו רק נעים יותר.

איך עושים ניקוי ספות עם אבקת כביסה?

לניקוי ספות עם אבקת כביסה יש 2 שיטות שמתאימות למקרים שונים:

  1. הכנת נוזל: ערבבו מים פושרים עם אבקת כביסה ושימו אותה בתוך שפריצר. השימוש בשפריצר יעזור לכם לשלוט יותר בקלות על כמות הנוזל שאתם שמים על הספה. לאחר מכן שפשפו עם מברשת עדינה או מיקרופייבר ולעשות תנועות סיבוביות ולא חדות. בסוף עברו עם מטלית לחה שספוגה במים.
     
  2. השיטה היבשה: שיטת נוספת היא מריחה של אבקת הכביסה על הכתם ושפשוף עם מטלית יבשה. השיטה הזו מתאימה לכתמים יותר רציניים, אבל שימו לב שלאחר מכן יהיה לכם קשה לנקות את העיסה שנהייתה לכם על הספה אז תהיו מוכנים.

לפני שאתם מתחילים שימו לב לדברים הבאים

אם החלטתם שאתם רוצים לנקות את הספה בעצמכם חשוב להיזהר ולשים לב לדברים הבאים:

  • השיטה של הנוזל מתאימה לניקוי ספות בד בלבד ולא לניקוי ספות עור.
     
  • כשאתם מנקים ספות מבד שיש להן כמה גוונים שימו לב לעשות את הניקיון בזהירות כדי לא לגרום לצבע לדהות.
     
  • כשאתם משתמשים בשיטה של הנוזל שימו לב לא לנקות רק את הכתם עצמו כי זה יגרום לו לבלוט. השפריצו את הנוזל על כל האיזור שמסביב לכתם והתמקדו בניקוי הכתם עצמו.
     
  • לא כל סוג ריפוד מתאים לניקוי באמצעות אבקת כביסה, ואיפלו לא כל סוג בד. לפני שאתם מתחילים בניקוי הספה שלכם בעצמם ערכו מחקר קטן לגבי סוג הספה שלכם.
     
  • במידה ואתם מנקים ספה מעור ודאו שהאבקה לא מכילה סודיום סולפאט, כדי לא להרוס את העור.
     
  • מומלץ להשתמש באבקת כביסה אורגנית.

לנקות לבד או באמצעות חברת ניקוי מקצועית?

כמו ששמתם לב יש הרבה דברים שצריך להיזהר מהם כשמנקים את הספה שלכם בעצמכם כדי לא לעשות נזק לריפוד של הספה שלכם. ניקוי ספות בעצמכם יכול לחסוך כמה מאות שקלים על פני שליחת הספה לניקוי מקצועי, אך בהחלט דורש הרבה תשומת לב, ידע ומחקר. כאשר מדובר על כתמים קשים כמו  למשל כתמי יין אדום על הספה, מומלץ להיעזר בחברה מקצועית וכאשר מדובר בכתם קטן יחסית, באזור צידי של הספה, ניתן לבצע ניסיון לניקוי עצמאי.