צריכים ניקוי ספות? השאירו פרטים וחוזרים במהירות!

ניקוי ספות בד עשה זאת בעצמך

המדריך המלא לניקוי ספות בד בבית באופן עצמאי - סוגי הכתמים הנפוצים, שיטות ניקות, טיפים וממה צריך להיזהר כשאתם מנקים ספות בד בעצמכם.

ניקוי ספות בד לפי סוג לכלוך

לפני שאתם רצים לקנות חומר לניקוי ספות בד חשוב שתדעו שתוכלו להיעזר שחומרים שלרוב יש לכם בבית. עם זאת כן חשוב להגיד שלא כל חומר מתאים לסוג כתם או לכל סוג בד.

 

נתחיל בהלפריד את הכתמים לכתמים רטובים (יין, שתן, מיץ וכו') ולכתמים שונים - אוכל, עובש (קראו על ניקוי עובש מספות) מסטיקים ועוד. גם אם לא מצאתם בדיוק את סוג הכתם שלכם הרבה כתמים הם דומים אז לקחנו את העיקריים שחשוב לציין. בואו נתחיל, כיצד לנקות ספת בד:

  • כתמים רטובים טריים: במקרה כזה תוכלו מומלץ לעשות ניקוי ספות בד עם סודה לשתייה. פשוט קחו סודה לשתייה ומהר שפכו על הנוזל. הסודה לשתייה תעזור בספיגת הנוזל ותמנע ממנו (או לפחות מחלקו) לחדור עמוק יותר אל תוך הספה.

    לאחר מכן נקו את האיזור עם מטלית לחה, ואם נוצר כתם שפשפו עם סקוץ'. שימו לב לא לעשות את זה עם ספות שלא אמורות להירטב (כמו קטיפה) או ספות שלא אמורים לשפשף חזק.
     
  • מסטיק: פעם הכנסת את המכנסיים למקפיא בשביל להקשות אותו ולאז להסיר אותו בקלות? כמובן שעם הספה יהיה יותר קשה לעשות את זה, אבל על אותו עיקרון להניח שקית עם קרח על המסטיק בשביל להסיר אותו.
     
  • כתמי דם: במקרה של כתמי דם תוכלו לקנות מסיר כתמים מהסופר או מחנויות הפארם ולנקות איתו את הכתם. קרצפו באופן ידני ובסוף נקו עם מטלית נקייה.
     
  • כתם קפה: בגלל הריח החזק של הקפה היינו ממליצים לעשות את אותו התהליך שאמרנו לגבי כתמים רטובים אבל להוסיף מעט חומץ למטלית כדי לנסות לנטרל את הריח.
     
  • פרווה ושיערות: זה טריק יותר מגניב אפילו מהטריק של המסטיק. קחו כפפה חד פעמית מגומי והעבירו אותה על הריפוד. ככה תיצרו חשמל סטטי שידביק את השיערות לכפפה. שימו לב לנקות את הכפפה כל פעם. לאחר שירדה המסה העיקרית השתמשו בשואב אבק.

אולי יעניין אתכם להרחיב: ניקוי ספות עם סודה לשתייה.

 

כתם יין על ספה מבד

שיטות ניקוי ספות מבד דגשים נוספים

רוצים לדעת איך לנקות ספה מבד? הוספנו לכם עוד דגשים כשעושים ניקוי ספות בד באופן עצמאי:

  1. ניקוי ספות בד עם חומץ: ניקוי ספות בד עם חומץ מתאים לכתמים יותר קשים כמו בירה או קפה או פשוט כתמים שנשארו הרבה זמן והחלטתם שהגיע הזמן לנסות לנקות אותם. קחו שפריצר, ערבבו 80 מ"ל חומץ עם כפית סבון נוזלים ו- 400 מ"ל מים חמים. הוסיפו כף סודה לשתייה ורססו על הכתם. חכו כמה דקות ושפשפו עם מברשת עדינה. נקו עם מטלית לחה וייבשו באמצעות מטליה יבשה.
     
  2. ניקוי ספות בד לבנות: ניקוי ספות בד לבנות הוא הרבה יותר רגיש מפני שתרצו לשמור על הצבע הלבן שבחרתם לספה. בגדול נגיד שתוכלו לעשת את מה שהצענו קודם עם הסודה לשתייה, אבל אנחנו מכירים הרבה מקרים שבהם לקוחות ניסו לנקות את הספה ועשו יותר נזק שיכול להיות שבמקרה הזה מומלץ לקחת את הספה לחברה מקצועית.
     
  3. ניקוי ספות בד רחיץ: איך מנקים ספה מבד רחיץ? תוכלו להיעזר בפרוטאין ספוטר או בחומר ניקוי ספות של גרישמנס בשביל לנקות את ספת הבד הרחיץ שלכם. כמובן, ניתן גם להזמין שירות מקצועי של ניקוי ספת בד רחיץ דרך ספות פלוס.

למה שמים לב כשעושים ניקוי ספות בד בבית לבד?

כשעושים ניקוי ספות בד לבד חשוב לשים לב לדברים הבאים:

  • ספה מבד פשתן: כשמדובר על ניקוי ספת פשתן לא מומלץ להשתמש במי חמצן ומומלץ להשתמש רק בחומרים טבעיים ואורגניים וצריך לייבש רק באופן חלקי לפני שמלבישים בחזרה על הספה שלכם.
     
  • ספה מבד קטיפה: אם יש אתם צריכים לנקות ספה מקטיפה בשום פנים ואופן לא לשפשף אלא רק לטפוח, לא להרטיב ולתת לה להתייבש לבד.
     
  • ספה מבד אימפלה: במקרה של ניקוי ספה מאימפלה תצטרכו חומרים מיוחדים שיצליחו לנקות את הספה, מפני שמדובר בבד שדוחה נוזלים.
     
  • ניקוי כורסת בד: כשמנקים כורסה חשוב לשים שתוכלו להסיר את הכריות מה שיעזור לכם להפריד את הכתם ולמנוע ממנו להתפשט.
     
  • לפעול מהר: נוזלים הם האויב הגדול ביותר של ספות בד וכמה שיותר שתצליחו לספוג ככה הכתם פחות יתפשט, יהיה יותר קל לניקוי וחיטוי ותמנעו בעיות שייתכן שגם חברות ניקוי מקצועיות יתקשו לנקות.

ניקוי ספות בד טיפים לתחזוקה שוטפת

הוספנו לכם כמה טיפים ניקוי ספות בד בבית שישמרו עליה לאורך זמן:

  1. שאיבת אבק: מומלץ לשאוב אבק פעם בשבוע כדי למנוע הצטברות של אבק, חול או כל מיני לכלוכים יבשים מצטברים.
     
  2. כביסה: חלק מהכריות והספות ניתנות להסרה ולכביסה, מומלץ לעשות כביסה כל תקופה. שימו לב לבדוק שהבד שלכם מתאים לכביסה וכמובן לאילו הוראות של הכביסה (קראו מידע נוסף על איך לכבס כיסוי ספה).
     
  3. ייבוש: בין אם מדובר בייבוש לאחר כביסה או לאחר הסרת כתם מהספה שלכם תוכלו לייבש את הספה באמצעות מייבש שיער על חום נמוך עד בינוני. כמובן לא מתאים לכל סוגי הבדים, אבל לרוב הנפוצים.
     
  4. ריח: בשביל שיהיה לכם נעים על הספה ובסלון תוכלו לקחת תרסיס שמיועד למייבש כביסה ולרסס בעדינות מרחוק על הספה.